Kuidas TikTokis reklaami teha?

Käesoleva aasta augustis jõudsid lõpuks Balti riikidesse kaua oodatud TikToki reklaamivõimalused. Millised on meie senised kogemused TikTokiga, kuidas selle meelelahutusäpi algoritm töötab ning kuidas seda kõike enda kasuks pöörata? 

Värske statistika näitab, et TikTokil on üle 400 000 aktiivse kasutaja, kellest 63% on vanuses 18–34. Keskmine kasutaja veedab platvormil umbes 76 minutit päevas, vaadates keskmiselt üle 260 video, millest edasi jagab kasutaja ligi 2,7 videot päevas. 

TikToki ainulaadsusest on palju räägitud. On leitud, et need, kes on TikTokis aktiivsed, ei pruugi kasutada teisi platvorme ehk võivad olla kauged televisioonist ja raadiost. Lisaks on TikTokil oluline mõju brändi teadlikkuse tõstmisele – platvormi ülesehitus soodustab kasutajate keskendumist ekraanile, mistõttu jõuavad brändisõnumid tõhusamalt kohale. Kui teistes platvormides (nt Meta ja Google) võivad reklaamid asetseda ekraani nurgas, siis TikTokis täidab reklaam terve ekraani. 

Reklaamide olulisust toetab veel TikToki statistika, mis näitab, et 57% kasutajatest kasutab rakenduse otsingut ning 23% kasutajatest alustab info otsimist ligi 30 sekundi jooksul pärast rakenduse avamist. 

Kuidas mõjutab reklaami sisu selle tulemuslikkust? 

TikTokis edukaks reklaamimiseks tuleb arvestada platvormi eripära ning kohandada reklaamid vastavalt. Reklaami hind sõltub otseselt selle toimivusest õpifaasis, kus algoritm määrab, kas reklaam on atraktiivne ja vastab kasutajate ootustele. Eduka tulemuse korral püsib hind madalana, aga kui sisu ei köida, võib see märkimisväärselt tõusta. Seega tasub meeles pidada, et kõige aluseks on hea idee. Sellest saad täpsemalt lugeda siit.  

Kuidas avada TikToki reklaamikontot? 

TikTok ei nõua reklaamide jaoks orgaanilise konto olemasolu, kuid reklaamide haldamine on hetkel usaldatud valitud agentuuridele ning ettevõtetele. Kuna tegu on eripärase käitumisega reklaamikanaliga, siis see annab platvormile võimaluse tagada, et reklaamijad hoiaksid TikTokile omast joont. 

Kuigi kõik kasutajad saavad vastavalt valikule ka videoid boostida nagu Facebookis, siis tasub meeles pidada, et sarnaselt Metale puudub sel juhul täpne sihtimine ja tulemuste analüüsimise võimalus. Seetõttu on soovitatav kasutada Ads Manageri kaudu tehtud reklaamilahendusi, mis võimaldavad põhjalikumat ülevaadet ja analüüsi. 

Reklaamikonto seadistatud, milliseid tulemusi oodata? 

TikTokis võib praegu strateegiliselt sihitud ja loomingulise kampaaniaga saavutada CPM-i vahemikus 1–2 € reach-kampaaniate puhul ning 2–3 eurot traffic-kampaaniate puhul. Kõrgem CPM võib viidata mitmele asjaolule – ebamäärasele seadistamisele, kitsale sihtrühmale või kehvale loovlahendusele. Madal CPM ja kõrge kaasatus on head indikaatorid sellest, et reklaam on sihitud õigesti ja vastab platvormi kasutajate ootustele. 

Kampaaniate kestvuse osas on kõige efektiivsemad lühikesed kampaaniad (3–10 päeva). Reklaamiväsimuse vältimiseks on soovitatav kasutada mitmekesist visuaalset materjali – kas samast stsenaariumist erinevaid järjestusi või platvormile spetsiifilisi funktsioone, nagu piltkaart, countdown-sticker või sooduskoodi sticker. Selline lähenemine hoiab reklaamid värsked ja suurendab tõenäosust, et kasutajad märkavad ja mäletavad brändisõnumit. Ka eelarvet planeerides ei tasu üle kulutada, sest isegi see võib CPMi hinda tõsta. TikTokis on võimalik ka väiksema eelarvega (alla 1000 €) saavutada häid tulemusi.   

Reklaamimisel tasub seada realistlikud eesmärgid. Kui eesmärgiks on näiteks jõuda 200 000 kasutajani, tuleb arvestada, et reklaamisagedus (frequency) võib olla väga kõrge. Kindlasti muutub see tulevikus, aga kuna tegemist on hetkel värske reklaamikanaliga, siis pigem keskenduda kuldsele keskteele – saavutada maksimaalne ulatus nii, et sagedus püsiks ühe juures. 

Lisaks on platvormi loomuse tõttu keeruline sihtida väga kitsast sihtrühma, kuna TikTok on pigem laiemale publikule suunatud kanal. Oluline on meeles pidada, et TikTokis saab teha ka pildireklaame, ent need peaksid olema kohandatud platvormi spetsiifiliste reeglite ja trendidega. 

Ära ei saa unustada ka seda, et reklaamiga alustamiseks ei pea tormama tänavale või planeerima suurt võttepäeva. Alustada saab olemasolevate materjalidega, kui neid kohandada vastavalt platvormile. 

TikTok sobib brändidele, kes soovivad jõuda kiiresti laia publikuni. Seda tasub meeles pidada ka lähenevate tähtpäevade ning (ostu)pühade vaates, kus teiste platvormide reklaamihinnad ja konkurents on sageli märgatavalt kõrgemad. 

Kui oled kaalunud reklaamimist TikTokis, siis võta ühendust oma digiprojektijuhiga või kirjuta info@mbd.ee