Kuidas Multi-Touch Attribution aitab tõsta müügikampaaniate tulemusi?

Võtame kokku airBalticu pilootprojekti, mis tõestas, kui suur väärtus peitub Multi-Touch Attribution (MTA) kasutamises turundustegevuste mõõtmisel.

Miks on Multi-Touch Attribution (MTA) oluline?

airBalticu laienemise ja müügistrateegiate edu toetamiseks on oluline mõista täpselt, kuidas iga turunduskanal panustab müügitulemustesse. Varasemalt oli kasutusel Google Analytics 4 (GA4), mis on suurepärane tööriist sessioonide ja veebikülastuste jälgimiseks, kuid see ei andnud täit ülevaadet erinevate reklaamikanalite mõjust ostu otsusele.

Lisaks sellele on viimastel aastatel rakendatud privaatsusseadete muudatused vähendanud Google Analyticsist saadava info täpsust. See pani meid otsima täpsemat mõõtmislahendust, mis suudaks analüüsida kogu ostuteekonda, alates esimestest reklaaminäitamistest kuni lõpliku ostuni.

MTA – täielik ülevaade ostuteekonnast

Lahenduseks oli Multi-Touch Attribution (MTA) ökosüsteemi loomine, mis arvestab kogu ostuteekonda ja erinevate turunduskanalite mõju. MTA abil on võimalik jälgida, kuidas erinevad reklaamid ja interaktsioonid mõjutavad klienti kogu tema teekonna jooksul kuni ostu sooritamiseni.

MTA võtab arvesse ka seda, kui kiiresti pärast reklaami nägemist tehti ost. See annab oluliselt täpsema ülevaate turunduskanalite efektiivsusest ja võimaldab turundustegevusi paremini juhtida.

Tulemused, mis ületasid ootusi

MTA kasutuselevõtt müügikampaaniates tõi kaasa mitmeid avastusi, mis aitasid senisest täpsemini optimeerida turundusinvesteeringuid:

  1. Sotsiaalmeedia mõju oli mitukümmend korda suurem kui Google Analyticsi põhjal arvata võis. Sotsiaalmeedial on kampaaniate õnnestumises palju suurem rolli, kui varem raporteeritud.
  2. Kohalike portaalide tähtsus kasvas. Varasemalt tundus, et kohalikud portaalid ei toonud soovitud tulu (ROAS oli negatiivne), kuid MTA näitas, et tegelikult vastas nende panus oodatud tasemele.
  3. Otseliikluse vähenemine. Otseliiklus ehk külastajad, kes sooritasid ostu ilma reklaame nägemata, vähenes märkimisväärselt. Paljudel juhtudel olid ostjad tegelikult varem mõne reklaamiga kokku puutunud.
  4. Orgaaniline otsing on tugevalt mõjutatud samaaegselt toimuvatest kampaaniatest, andes meile selge suuna, kuidas integreerida makstud ja orgaaniline turundus veelgi efektiivsemalt.
  5. Makstud meediaga seotud kanalite mõju kasvas 800%. Ehk makstud meedial oli palju suurem roll, kui Google Analytics oskas kajastada.

Miljonite eurone võit

MTA-põhine planeerimine andis airBalticule olulise konkurentsieelise, aidates neil teenida mitusada miljonit eurot rohkem müügitulu aastas võrreldes varasemalt Google Analyticsile tugineva strateegiaga. MTA võimaldas meil täpselt mõõta iga kanali mõju ja teha optimeerimisotsuseid, mis toetasid airBalticu laienemisstrateegiat parimal võimalikul viisil.

Multi-Touch Attribution on tõestanud end olulise tööriistana turunduses, aidates täpselt mõista, kuidas erinevad kanalid ja reklaamistrateegiad panustavad lõpptulemusse. Tänu MTA-le oleme suutnud airBalticu turundusinvesteeringud viia uuele tasemele ja tagada, et iga euro on investeeritud sinna, kus see toob kõige rohkem väärtust.